معلم,شمع سوزان

کمک به معلم

معلم,شمع سوزان

کمک به معلم

10 ویژگی برتر معلم کارآمد

 

Effective teachers are increasingly not the ones who are knowledgeable. Those who are knowledgeable may not be a good and effective teacher. Effective teachers are those who believe that all students are capable of learning. They are able to furthermore connect with all students and provide additional support and material to allow all students to compete equitably. There are more qualities of an effective which this article will survey.

 

 معلمان کارآمد تا حد زیادی آنهایی نیستند که دانش بیشتری دارند. معلمانی که دارای دانش هستند ممکن است معلم خوبی نباشند. معلمان کارآمد آنهایی هستند که معتقدند تمام دانش آموزان قادر به یادگیری هستند. علاوه بر آن، آنها می توانند با تمام دانش آموزان ارتباط برقرار کنند و پشتیبانی بیشتر امکانات را ارایه کنند تا اینکه تمام دانش آموزان بتوانند بطور منصفانه رقابت کنند. ویژه گی های بیشتری از آنچه در این مقاله آمده برای یک معلم کارآمد وجود دارد.   

1.   Provide a variety of learning activities:

1 -    ایجاد فعالیت های متنوع یادگیری

 

Students have multiple intelligences which need to be met effectively. Effective teachers will create lessons and learning activities which balance the use of linguistic, musical, kin-aesthetic, interpersonal, visual, natural, interpersonal and existential abilities. For example, not all students will learn equitably if they require interpersonal abilities. Many are shy and will not be as vibrant. Effective teachers will need to have a Plan B which will help them know all student is learning.

 

دانش آموزان دارای هوش های متفاوتی هستند که نیاز است آن را بطور موثر درک کرد. معلمان کارآمد از شیوه های یادگیری و درس هایی استفاده می کنند که با استفاده از آنها، توانایی های زبانی ، موسیقایی، زیبایی شناسی، بین فردی ، بصری ، طبیعی و توانایی های موجود بین فردی  متوازن می شود. بسیاری از دانش آموزان خجالتی هستند و در فعالیت ها شرکت نمی کنند. معلمان کارآمد نیاز دارند برنامه ی دومی هم داشته باشند تا به آنها کمک کند تا بدانند دانش آموز با تمام وجود در حال آموختن است.

 

2.   Equity and not Equality:

2 -    انصاف نه برابری

               

This cannot be stressed enough. Schooling is not a competition for the best grades. Equality trumps on those with exceptionalities. Effective teachers are those who provide ample resources and material for all students to be able to compete equally. For example, a math textbook will not work for all students. Those students who are falling behind in math may need additional resources to be up to speed with others. It is the responsibility of the teacher to help those students.

 

این  موضوع نتوانسته به اندازه کافی مورد تاکید قرار گیرد. تربیت آموزشگاهی رقابتی برای کسب نمرات عالی نیست. برابری بر آن مواردی که دارای استثناء می باشد تحمیل می شود. معلمان کارآمد افرادی هستند که منابع و مطالب فراوانی را تهیه می کنند تا دانش آموزان بتوانند در شرایط برابر رقابت کنند. برای مثال ، یک کتاب ریاضی برای همه دانش آموزان کارآیی ندارد. آن دانش آموزانی که در ریاضی ضعیف تر از دیگر دانش آموزان هستند ممکن است برای رسیدن به دانش آموازان کلاس به منابع کمکی نیاز داشته باشند. وظیفه معلم کمک کردن به چنین دانش آموزانی است.

 

3.   Multiculturalism:

3 -    تعدد فرهنگی (چند فرهنگی)

 

Every teacher in an urban or suburban school will probably have one or two students who have moved from another country. Effective teachers will not teach from a traditional textbook to all students. Students who arrived in the country will not be able to understand the material. It is thus important for a teacher to effectively pull resources relating to the students` studies and interests to assess and evaluate them.

 

هر معلم در یک مدرسه شهری یا حومه شهر ، احتمالا دارای یک یا دو دانش آموزی است که از منطقه ی دیگری آمده اند. معلمان کارآمد کتاب کمکی را برای تمام دانش آموزان تدریس نمی کنند. دانش آموزانی که از نواحی دیگر می آیند قادر به درک مطالب نیستند. بنابراین مهم است که معلم بطور موثر از منابعی که مرتبط با مطالعات و علاقه مندی آن دانش آموزان می باشد برای تشخیص و ارزیابی آنها استفاده کند.

 

4.   A sense of humour:

4 -    شوخ طبعی

 

An effective teacher will need to have a sense of humor. Teachers cannot connect with students if they seem glum or even angry. They will lose their students’ respect if they resort to yelling as a form of punishment. Starting the day with a good attitude will always lead to a good end of the day. When a student makes a joke or says something funny, effective teachers use reinforcements and rewards to respond.

 

معلم کارآمد نیاز به حس شوخ طبعی دارد. معلمان نمی توانند با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند اگر افسرده یا عصبانی به نظر برسند. آنها اگر متوسل بشوند به داد و فریاد زدن بعنوان شکلی از تنبیه، احترام دانش آموزان نسبت به خود را از دست خواهند داد. شروع روز با یک طرز فکر خوب  همیشه منجر به پایان خوش آن روز می شود. هنگامیکه دانش آموزی جوک یا چیزی خنده دار می گوید ، معلمان کارآمد در پاسخ به این کار او از جایزه یا شیوه های تقویت او استفاده می کنند.

 

5.   Fairness:

5 -    بی طرفی

 

An effective teacher is also one who is fair. No student is ever given preferential treatment for no reason. For fairness to work, effective teachers will set out rules and guidelines in the classroom at the beginning of the year. Teachers should examine The Tribes program to see an example of rules and ways to embrace fairness.

 

معلم کارآمد معلمی است که بی طرف باشد.به هیچ دانش آموزی حق استفاده از رفتار تبعیض آمیز بدون دلیل داده نمی شود. برای فعال کردن بی طرفی ، معلمان کارآمد در ابتدای سال قوانین و رهنمودهایی در کلاس وضع می کنند. معلمان باید برنامه طوایف را بسنجند تا نمونه ای از قوانین و راه ها ی رسیدن به بی طرفی را بدست آورند.

 

6.   Good Class Management:

6 -    کلاس داری

 

Effective teachers will have consistent class management techniques. They will not utilize empty threats which are taken back after the student apologizes. To effectively manage a classroom, rules will need to be laid out consistently throughout the year and at the beginning of the year. All students must be aware of the consequences and there should be an agreement between both parties. For example, an effective teacher will not give detention to one student who chews gum but a warning to another who commits the same misdeed.

 

معلمان کارآمد دارای شیوه های کلاس داری منطقی هستند. آنها از تهدید تو خالی که پس از عذر خواهی دانش آموز نادیده گرفته می شود استفاده نمی کنند. برای مدیریت یک کلاس ، نیاز به قوانینی است که در طول سال و از ابتدای سال بطور ثابت مورد اجرا قرار گیرند. تمام دانش آموزان باید از اهمیت موضوع آگاه باشند و باید توافقی بین هر دو طرف (معلم و دانش آموز) وجود داشته باشد. برای مثال ، معلم کارآمد برای انجام کار نادرست جویدن آدامس در کلاس نباید به  یک دانش آموز فقط نگاه  کند در حالیکه  به دانش آموز دیگری هشدار می دهد.

 

7.   Know the students:

 7-     شناخت دانش آموزان

 

Teachers have to know their students in order to be effective. In order to know the students, all teachers will need to do effective pre-assessments which will provide a big picture. Tests and projects may or may not determine students’ knowledge. Effective teachers will need to move away from the traditional assessments and become creative.

 

معلمان باید به منظور موثر بودن، دانش آموزان خود را بشناسند. به منظور شناخت دانش آموزان ، تمام معلمان نیاز به انجام ارزیابی آغازین دارند که تصویری جامع را بدست می دهد. آزمون ها و پروژه ها شاید منجر به تشخیص معلومات دانش آموزان بشود و شاید هم نشود. معلمان کارآمد نیاز دارند از ارزیابی های سنتی به سوی خلاق بودن حرکت کنند.

 

 

8.   Reflective:

8 -    فکور

 

Effective teachers are those who reflect upon their own practices. It is a TWO WAY STREET. Students are not the only ones learning. Teachers learn as well. As teachers become more confident they will be able to utilize learning strategies which fit well.

 

معلمان کارآمد معلمانی هستند که بر فراز فعالیت های خود نمود پیدا می کنند. فعالیت معلم یک راه دو طرفه است. دانش آموزان تنها طرف یادگیرنده نیستند. معلمان هم می آموزند. اگر معلمان مطمئن تر شوند ( از نظر علمی ) می توانند از استراتژی های آموزشی مناسب استفاده کنند

 

9.   Rewards/Re-enforcements:

9 -    اهدای جایزه /  تقویت مجدد

 

Teachers create rewards system which allows for students to have an educational party at the end of the semester. Many schools are developing a curriculum based on character matters. Each month students can follow one aspect of character education: perseverance, optimism etc. A rewards system allows classes to gain points if they came to class on time, behaved in an orderly fashion etc.

 

Effective teachers are those who are able to go beyond the traditional classroom. Students want to know what is in it for them. If they know there are rewards, they will be more enthusiastic. The teacher will be more effective, as a result.

 

معلمان نظام پاداشی را ایجاد می کنند که فرصتی است برای دانش آموزان تا در پایان نیمسال جشن تحصیلی داشته باشند. بسیاری از مدارس از دوره های تحصیلی که بر پایه ی موضوع شخصیت است بهره برداری می کنند. هر ماه دانش آموزان از  یک جنبه از خصوصیت تحصیلی ارزیابی می شوند : مانند پشتکار، خوش بینی و غیره .هر نظام پاداشی به کلاس ها فرصت بدست آوردن امتیاز را می دهد به شرطی که سر موقع به کلاس بیایند، رفتار منظم داشته باشند و غیره.

معلمان کارآمد معلمانی هستند که قادرند از کلاسهای سنتی عبور کنند. دانش آموزان می خواهند از آنچه  که منتظر آنها است مطلع باشند. اگر آنها بدانند جوایزی وجود دارد ، آنها مشتاق تر خواهند شد. و در نتیجه کار معلم موثر تر نمود پیدا خواهد کرد.

 

10. Nurture:

10 پرورش

 

An effective teacher is one who nurtures. The school environment should be nurturing to all students. As a mother, father, doctor, nurse and every other umbrella, you will need to be able to understand and connect to all students. Effective teachers do not build walls

 

معلم کارآمد معلمی است که پرورش می دهد. محیط مدرسه باید برای همه دانش آموزان پرورش دهنده و تربیت کننده باشد. همچون یک مادر ، پدر ، دکتر ، پرستار و هر چتر دیگری، شما نیاز دارید قادر باشید تمام دانش آموزان را درک کنید و با آنها  ارتیاط برقرار کنید.

منبع: modiran.tab.razaviedu.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.